Graceland Too - Reisverslag uit Oxford, Verenigde Staten van Sophie Oostelbos - WaarBenJij.nu Graceland Too - Reisverslag uit Oxford, Verenigde Staten van Sophie Oostelbos - WaarBenJij.nu

Graceland Too

Door: sophieoostelbos

Blijf op de hoogte en volg Sophie

19 September 2011 | Verenigde Staten, Oxford

Ja, daar ben ik weer.
Eindelijk heb ik weer iets te vertellen :P. Voor het grootste deel van mijn tijd ben ik hier namelijk gewoon bezig met de dagelijkse college dingetjes...lessen en huiswerk. Al heb ik vorige week wel een interessante presentatie bijgewoond. Alle 'founding fathers' van USAToday waren op de universiteit om te vertellen over hoe ze USAToday leven in hebben geblazen en hoe de krantenwereld van vandaag in elkaar steekt. Erg interessant dus.

Ook heb ik afgelopen week m'n eerste quiz en test gehad...dingen waar ik sinds de middelbare school niet meer mee in aanraking ben gekomen...tot nu dus...het gaf me dus ook een beetje het idee dat ik 'back in high school' was...en makkelijk dat ze waren...moest bijna janken om het feit dat je dit een test kon noemen...


Anywho...afgelopen weekend heb ik pas echt weer iets leuks gedaan. Vanuit de International Office hier hadden ze een trip naar Memphis georganiseerd. Amerikaanse vrienden van mij zouden die dag ook naar Memphis gaan, maar die gingen te laat voor mijn smaak. Dus ben ik met de International bus heen geweest en uiteindelijk met m'n Amerikaanse vrienden terug gereden :). We zijn naar een lekker grote Amerikaanse mall geweest en heb goed kunnen shoppen. Na de mall ging de International bus weer verder, maar ik kon dus gewoon met m'n Amerikaanse buddies blijven. We zijn met een grote groep (10 a 12 man...twee auto's) naar een BBQ restaurant geweest waar we lekker spareribs hebben gegeten. Kan me niet eens meer herinneren wanneer ik dat voor het laatst had gegeten.
Maar ben dus nog steeds niet bij het mooiste deel van de avond aangekomen...

Na het BBQ restaurant zijn we namelijk naar 'Graceland Too' gereden (dat was soort van onderweg naar huis). Graceland Too is het huis van een vieze, kleine, oude man genaamd Paul McLeod. Voor degenen die het niet weten, het originele Graceland is het huis van Elvis Presley. En Paul Mcleod is de grootste Elvis-fan die er bestaat. Hij heeft letterlijk elke vierkante centimeter van zijn huis beplakt/volgehangen met Elvis memorabilia. Je kan 24/7 bij hem langs, en ja ik bedoel echt 24/7, dus ook om 3 uur 's nachts als je wilt, om een tour door zijn huis te krijgen. Dat hebben we dus met die groep gedaan en ik vond het echt hilarisch...ik zeg ik, want de rest (tenminsten de anderen die er net als ik ook nog nooit waren geweest) vonden het maar creepy. Paul is namelijk echt gestoord...hij maakt echt moeilijk ongepaste en vieze opmerkingen en zijn kunstgebit flappert rond in zijn mond...maar ja...een super mooie avond en ervaring dus...de foto's spreken voor zich ;).

  • 21 September 2011 - 15:19

    Walter:

    Haha, hoe gek kun je zijn. Mooi verhaal. En gelooft Paul MCLeod ook dat Elvis nog leeft?

  • 02 Januari 2015 - 12:57

    Jeanira:

    Hoi Sophie,

    Mijn naam is Jeanira en momenteel studeer ik aan de VU in Amsterdam. Volgend jaar zou ik graag in het buitenland willen studeren en Ole Miss is een van mijn opties. Vindt je het goed als ik je wat vragen stel over je ervaring?

    Laat je het even weten,

    Nog gelukkig nieuwjaar!!

    Groetjes Jeanira

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Oxford

Mississippi

Recente Reisverslagen:

19 September 2011

Graceland Too

04 September 2011

Football!!!

28 Augustus 2011

De tijd gaat snel

21 Augustus 2011

Weekverslag

17 Augustus 2011

Wat gaat hier mis?
Sophie

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 25843

Voorgaande reizen:

10 December 2013 - 29 Januari 2014

Asia 2013 -Vietnam, Cambodia & Thailand

16 Augustus 2011 - 11 December 2011

Mississippi

Landen bezocht: