Football!!! - Reisverslag uit Oxford, Verenigde Staten van Sophie Oostelbos - WaarBenJij.nu Football!!! - Reisverslag uit Oxford, Verenigde Staten van Sophie Oostelbos - WaarBenJij.nu

Football!!!

Door: sophieoostelbos

Blijf op de hoogte en volg Sophie

04 September 2011 | Verenigde Staten, Oxford

En ja hoor daar ben ik weer!
Deze keer met een ietwat langer verslag omdat het vorige keer 'te kort' was volgens mijn allerliefste familie (heel veel langer kan ik ook niet beloven want al praat ik graag eindeloos veel, een lang verslag typen is nou juist niet mijn favo hobby :P).

Afgelopen zaterdag was het eindelijk 'The Big Day'...de dag waar iedere Mississippian op wacht...Game Day bij Ole Miss.
En iedere Mississippian lijkt misschien overdreven, maar naar het aantal RV's gekeken zou je bijna zeggen dat de hele staat zaterdag een bezoekje aan Ole Miss heeft geleverd. Tot in alle uithoeken van het stadje stonden er van die huge aso RV's en dat allemaal om een beetje college football te komen kijken. Wat was het me een ervaring.

De dag begon met 'tailgaiting' in De Grove (dat is bijna een soort park midden op de campus...veel gras en bomen en blijkbaar rond de 10 acres groot). Wat tailgaiting inhoud is dat er over de hele Grove allemaal van die partytent dingen staan en iedereen zit daar te chillen en te eten en vooral heel veel alcohol te consumeren. Het was echt nog groter dan ik had verwacht. Er waren super veel tenten waar mensen gewoon flatscreens in hadden gezet en waar ze naar andere football wedstrijden aan het kijken waren...lekker Amerikaans dus...alles moet groot en overdreven :P. Het was echt ridiculous...en echt iedereen was aan het zuipen, niet normaal. Wij internationals natuurlijk ook en we hebben voor de wedstrijd lekker van mixjes verorberd. Eindelijk hoefde we ons even niet zorgen te maken over 'underage drinking' want zolang het niet open en bloot werd gedaan was het prima

Dan was het rond 4 uur tijd voor de wedstrijd en ging iedereen naar het stadion en daar passen dus zo'n 60000 a 65000 mensen in. De wedstrijd zelf hebben we met 1 punt verschil verloren (en was verder ook niet zo boeiend of spannend), maar het ging natuurlijk vooral om de sfeer en die was optimaal. Heb echt genoten en kan niet wachten tot volgende week. Want ja, dit is dus niet een eenmalig iets dat alleen voor de eerste wedstrijd van het jaar wordt gedaan. Het is gewoon elke keer zo en ik heb me laten vertellen dat het bij andere wedstrijden nog drukker zal zijn...lang leve mijn season ticket ;).

Hotty Toddy
xoxo

• 04 September 2011 - 21:03

Walter:

Gaaf hoor. En leuke foto's. Moet wel een hele ervaring zijn geweest die eerste football game.