Weekverslag - Reisverslag uit Oxford, Verenigde Staten van Sophie Oostelbos - WaarBenJij.nu Weekverslag - Reisverslag uit Oxford, Verenigde Staten van Sophie Oostelbos - WaarBenJij.nu

Weekverslag

Door: sophieoostelbos

Blijf op de hoogte en volg Sophie

21 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Oxford

Hi Ya'll,

Zit nu inmiddels een paar dagen hier en ben eindelijk beetje gesettled...koffers zijn leeg en m'n kamer is eindelijk wat huiselijker (zie foto's...op deze zul je ook mijn prive badkamer en walk-in closet aantreffen ;)).

Het is hier tot nu toe ontzettend leuk. Het orientatie programma dat we grotendeels verplicht moesten volgen was vaak wel een beetje saai, maar heb zo wel al veel mensen kunnen ontmoeten. Ik ga dit verslagje maar even in de dagen van de week verdelen want dan heb ik zelf (en jullie natuurlijk ook) meer overzicht.

woensdag: Eerste dag van de orientatie...de presentaties waren nogal saai, maar heb wel die dag al een goed beeld van de campus gekregen. Die avond ben ik samen met Ilse, Earvin (ook Nederlands) en wat anderen naar het apartement van wat Amerikaanse jongens geweest...deze jongens hebben we ontmoet omdat een aantal van hen Global Ambassadors zijn en een van hen ons deze dag gelijk al een tripje naar de Walmart aanbood...aardiger vind je ze ongeveer niet...dus we hebben 's avonds lekker bij die jongens gechilled en een biertje gedronken.

donderdag: Tweede orientatie dag...vooral veel van dezelfde info...kreeg pas echt iets nuttigs te horen toen ik die vroeg zelf aansprak om wat vragen te stellen.
'S avonds hadden we een Welcome Dinner...dit was best leuk omdat we hier ook typisch Southern eten voorgeschoteld gekregen: fried catfish, fried chicken, fried vegetables en ja ook nog eens een gefrituurd toetje van chocolade brownie-achtige dingen...
Na dit cholesterolverhogende diner zijn we met een aantal internationals het stadje in gegaan om wat van de bars te ontdekken...ze checken hier echt overal je ID en als je geen 21 dan krijg je een gekleurd bandje...streng dus...al was het wel mogelijk om iets te drinking wanneer het drukker werd...en druk dat het was...en dronken dat die Amerikanen allemaal waren...ja dat was echt best wel hilarisch om te zien.

vrijdag: naar de Health Center geweest om een Check X-ray te laten maken om te kijken of ik geen TB ofzo heb, want ja, wat die Internationals wel niet voor enge ziektes mee kunnen nemen...oh ja, en dat kost je dan ook nog eens $85...
Die avond wel naar soort van house-party geweest waar je gewoon wel lekker zoveel biertjes als je wil kan drinken...was dan ook super gezellig :)

zaterdag: veel te vroeg wakker geworden in vergelijking met de tijd dat ik die avond daarvoor was gaan slapen.
Dan maar lekker naar de fitness zaal en daarna chillen bij het zwembad.
Late namiddag voor het eerst naar het Footbal Stadium geweest voor een oefen wedstrijdje tussen het Ole Miss team zelf...zo'n team bestaat namelijk blijkbaar uit een man of 100, dus een oefenwedstrijdje gaat dan wel ja.

zondag: en vandaag weer gefitnessed en vanavond bij apartement van Earvin en zijn Australische huisgenoot Dylan chillen om de verjaardag van een ander meisje te vieren :)

xoxo

Apartment 13-304

• 21 Augustus 2011 - 20:59

Walter:

Dag lieverd,
    Leuke aanvulling op onze skype meet van eerder vandaag. En wat een groot stadion zeg! Nu maar hopen dat je morgen snel duidelijkheid krijgt over je vakkenpakket.

• 21 Augustus 2011 - 22:09

Sophie Oostelbos:

heb eindelijk info...ben voor een vak echt ingeschreven en de rest moet ik zelf regelen. Maar heb al opgezocht welke gebouwen ik moet zijn dus denk dat ik dat morgen en overmorgen allemaal geregeld kan hebben :)

• 22 Augustus 2011 - 00:18

Andrea:

Soof wat leuk om alles te lezen!! Ben echt benieuwd hoe je het gaat hebben daar. Have fun en we houden contact!

Liefs!